In 2030 is Mondriaan een herkenbare regionale onderwijsinstelling, die nauw verbonden is met de samenleving, die we met lef tegemoet treden. We verwelkomen een diverse studentenpopulatie die steeds meer (maatwerk)begeleiding nodig heeft en waarvoor we passende oplossingen bieden. Docenten spelen een intensieve rol als studie- en loopbaanbegeleiders, terwijl ze hun rol als inhoudelijk expert binnen hun vak behouden en uitbouwen. Als onderdeel van het Nederlandse onderwijsstelsel heeft het beroepsonderwijs in 2030 een sterke positie verworven, en hebben mbo-studenten in de samenleving dezelfde maatschappelijke status als studenten aan hogescholen en universiteiten.
Docenten spelen een intensieve rol als studie- en loopbaanbegeleiders, terwijl ze hun rol als inhoudelijk expert binnen hun vak behouden en uitbouwen. Als onderdeel van het Nederlandse onderwijsstelsel heeft het beroepsonderwijs in 2030 een sterke positie verworven, en hebben mbo-studenten in de samenleving dezelfde maatschappelijke status als studenten aan hogescholen en universiteiten.
Ons opleidingsaanbod is dynamisch, gericht op de student en sluit nauw aan bij de veranderende arbeidsmarkt. We zijn dé partner in de regio voor een leven lang ontwikkelen (LLO) en zijn zowel fysiek als digitaal goed zichtbaar en benaderbaar.
Onze medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen, overheden en studenten. Zij vervullen een verbindende maatschappelijke rol in de omgeving op het gebied van leren en ontwikkelen. We zijn als overheden, instellingen en bedrijven afhankelijk van elkaar om onze opdracht in deze netwerkmaatschappij te vervullen. Werknemers en werkzoekenden vertrouwen op ons voor flexibele leerarrangementen die aansluiten op hun scholingsbehoeften.
We bieden goed en afwisselend onderwijs met activerende lesvormen die beleving en verbinding creëren, en dat studenten inspireert. We focussen op Nederlandse taalvaardigheid, rekenen en burgerschap. Het opleidingsprogramma legt een sterke nadruk op de basisvaardigheden en burgerschapscompetenties die cruciaal zijn voor actieve deelname aan de maatschappij. In 2030 zijn automatisering en kunstmatige intelligentie verder ontwikkeld en meer verweven in zowel de arbeidsmarkt als het onderwijs. We hebben ons ontwikkeld tot een lerende organisatie, die slim gebruik maakt van ICT in het onderwijs en de bedrijfsvoering.
In 2030 staan we bekend als een inclusieve werkgever met betrokken medewerkers. We vormen een flexibele en wendbare organisatie, die erkent dat iedereen elkaar nodig heeft. We hebben een diverse werkomgeving, waarin samenwerking, verbondenheid en wederzijds respect centraal staan en resulteren in inclusie.
We hebben geïnvesteerd in de ontwikkeling van beroepscompetenties en persoonlijke groei, waardoor onze medewerkers uitblinken in hun vakgebied. We stimuleren actief onderwijskundig en professioneel leiderschap van medewerkers, waarmee ze een waardevolle bijdrage leveren aan het onderwijsklimaat. Ons succes is te danken aan al onze medewerkers, die zorgen voor hoogwaardig onderwijs, effectieve bedrijfsvoering en een inspirerende leeromgeving voor studenten.
We integreren duurzaamheid in zowel het onderwijs als in de bedrijfsvoering. We hebben concrete stappen gezet op dat gebied, zoals klimaatneutraliteit en de bevordering van circulaire processen. Hierdoor zijn we een voorbeeld van een instelling die zich inzet voor een duurzame toekomst.