Beste lezer,

2023 was een jaar vol verandering voor ROC Mondriaan. Allereerst op bestuurlijk gebied: zo mochten we afgelopen zomer Rianne van der Meij verwelkomen als nieuw lid van het College van Bestuur. Graag bedanken zij de inzet van alle medewerkers en blikken ze met elkaar terug op een succesvol en inspirerend jaar.

Rianne van der Meij:‌

“Met mijn portefeuille onderwijs en onderwijsontwikkeling lever ik graag een bijdrage aan de toekomst van onze studenten. Kwalitatief onderwijs zit ‘m niet alleen in het opleiden voor een beroep, maar ook in de persoonlijke ontwikkeling van studenten. We willen onze studenten goed voorbereiden op hun verdere leven, want de wereld en arbeidsmarkt van morgen zijn continu in beweging. Of het nu gaat om onderwijsinnovatie of onze groene ambities: bij het vormgeven van nieuwe ontwikkelingen, willen we onze medewerkers en studenten zoveel mogelijk aan de ’tekentafel’ laten. Want echte vooruitgang ontstaat op scholen zelf.”

Hans Schutte:

“Over tekentafels gesproken: we zijn bijzonder trots op de opening van ons nieuwe gebouw aan de Vaz Diasdreef. Een mijlpaal op het gebied van duurzaamheid, en een inspiratie voor al het moois dat we de komende jaren nog gaan realiseren. Mondriaan wil zich klaarstomen voor de toekomst, nieuwe kansen aangrijpen. Het afgelopen jaar was zeer dynamisch, met drie ontwikkelingen in het bijzonder: onze focus op duurzaamheid, de digitale vernieuwing van ons onderwijs en organisatorische veranderingen zoals Teams aan zet.”

Alles over deze ontwikkelingen en meer lees en bekijk je in deze publieksversie van het geïntegreerd jaarverslag 2023. Heel veel kijk-, ontdek- en leesplezier!